Spreekuren
Bel- en balietijden
Voor het maken van afspraken, het opvragen van uitslagen en andere vragen is de assistente bereikbaar tussen:
8.00-10.30 uur en 11.00-11.30 uur.
Bent u iets vergeten dat niet kan wachten tot de volgende dag, dan kunt u i.v.m. administratieve werkzaamheden en het assistente spreekuur tussen 16.00 -17.00 uur nog bellen. Voor spoedgevallen is de spoedlijn uiteraard de hele dag beschikbaar.
Spreekuur op afspraak
Het spreekuur wordt gehouden op iedere werkdag. Voor het spreekuur moet u altijd vooraf een afspraak maken.
U kunt hiervoor de praktijk bellen op werkdagen tussen 8:00 en 10.30 uur en tussen 11.00 en 11.30 uur. Voor een afspraak voor dezelfde dag en het aanvragen van een visite graag voor 10.00 uur. Ook biedt de website de mogelijkheid om online een afspraak in te plannen via het zorgportaal de Patiëntenomgeving.
Bij het maken van een afspraak zal de assistente vragen naar de reden van de gewenste afspraak. De assistente is opgeleid om uw gezondheidsklacht/vraag goed in beeld te brengen en te beoordelen wat de beste weg is om uw klacht/vraag te behandelen. Zij kan een inschatting maken van de tijd die nodig is en de spoedeisendheid van uw klachten. De assistente is (net als de huisarts) verplicht om vertrouwelijk met uw informatie om te gaan. Meer informatie vindt u in dit triagefilmpje. Indien u geen reden wilt vermelden bij de assistente kan het zijn dat u omwille van de planning niet dezelfde dag op het spreekuur terecht kunt, omdat consulten ingepland worden op basis van urgentie. Indien de reden van uw afspraak erg persoonlijk is en u dit liever direct met de huisarts wilt bespreken, geef dit dan aan bij de assistente.
Heeft u meerdere klachten of vragen? Geef het aan bij het maken van de afspraak, we kunnen er rekening mee houden in onze agenda.
Visite aan huis
Indien het voor u niet mogelijk is om zelf naar de praktijk te komen, dan kan de huisarts u ook thuis bezoeken. Bijvoorbeeld omdat u te ziek, (tijdelijk) gehandicapt of slecht ter been bent. Wilt u dat de huisarts u dezelfde dag nog bezoekt? Vraag dit aan voor 10 uur ’s morgens.
Uitslagen opvragen
Uitslagen van onderzoeken worden beoordeeld door de huisarts en mogen vervolgens door de assistente aan u meegedeeld worden. Het is de bedoeling dat u ons zelf belt voor het opvragen van uitslagen.
Voor het opvragen van uitslagen is het advies dit tussen 8:00-10:30 en 11:00- 11.30 uur te doen.
Terugbelafspraak
Er is geen telefonisch spreekuur. Voor andere vragen aan de huisarts kunt u de assistente om een terugbelafspraak vragen. De assistente beoordeelt, zo nodig na overleg met de huisarts, of een vraag in aanmerking komt voor telefonische beantwoording. Tevens biedt de website de mogelijkheid voor e-mail consulten via de Patiëntenomgeving. Via een e-consult kunt u per mail een vraag stellen aan de huisarts. We streven ernaar uw vraag binnen 48 uur te beantwoorden.
Behandelingen en / of onderzoeken
De doktersassistent voert diverse behandelingen/onderzoeken uit tijdens het assistenten spreekuur:
- Hechtingen verwijderen
- Toedienen van injecties (o.a. vitamine B12)
- Wratbehandeling (na beoordeling huisarts)
- Oren uitspuiten (Begin 3 dagen van te voren met druppelen van slaolie)
- Vaccinaties
- Bloeddrukcontroles
- Wondbehandeling
- Controles CVRM (cardiovasculair risicomanagement)
- Controles ADHD
- Allergietest
- BVO (Uitstrijkje)
- Rijbewijskeuringen
- Stoppen met roken
- Urineonderzoek
- Bloedglucosemeting
- SOA testen
- Intapen
Indien u een van bovenstaande behandelingen nodig heeft, kunt u een afspraak maken bij de assistente. Voor urineonderzoek hoeft u geen afspraak te maken, u mag urine langsbrengen zonder afspraak tijdens de openingstijden van de praktijk.
Ook zijn er diverse (kleine chirurgische) ingrepen (zoals het weghalen van moedervlekken) die door de huisarts zelf worden uitgevoerd.
Praktijkondersteuning huisartsenzorg:
POH-ouderen
De praktijkondersteuner- ouderen heeft een rol in de zorg voor ouderen. Zo lang mogelijk zelfstandig blijven is de wens van veel ouderen. De praktijkondersteuner komt bij u aan huis en beantwoordt uw vragen over ziekte en gezondheid. Dat kan gaan over bijvoorbeeld: medicijnen, veiligheid, beweging, slapen, gezonde voeding, activiteiten buitenshuis en contact leggen met ouderen in uw buurt.
POH-GGZ
De POH-GGZ staat voor Praktijkondersteuner Huisarts Geestelijke Gezondheidszorg. Onze praktijk werkt samen met de Fortagroep. De FortaGroep is gespecialiseerd in de diagnostiek en behandeling van psychische en psychiatrische klachten. Vanuit deze instelling is er een praktijkondersteuner bij ons werkzaam op dinsdagmorgen.
Bij psychische problemen kunt u via de assistente een afspraak maken bij de POH-GGZ. Zij zal proberen een beter beeld van de klacht te krijgen, de mogelijk nodige behandeling vast te stellen en verdere begeleiding te verlenen. Ook kan de POH-GGZ in overleg met de huisarts bekijken of de cliënt doorverwezen moet worden naar de generalistische basis ggz of de specialistische ggz.
De vergoeding van deze zorg valt onder de huisartsenzorg en zit dus in het basispakket.